Vila + Vild

Hej hopp!
 
Blev några dagars extra vila för Nenne förra veckan. Planen var att han skulle få vila Lördag & Söndag eftersom jag var i Säter då men när jag gjorde iordning honom för ridning i Torsdags så hade han gjort illa sig...
Till en början såg det faktiskt inte alls kul ut, han ville inte alls stå på höger bak, liite svullen och liite varm men kunde inte annars direkt se vad som var fel. Bestämde mig för att ta ut och longera några varv för att se hur han reagera. Mycket stelt och ajaj de första stegen i trav men sen så värmde det faktiskt ur. Skönt! Förmodligen har dem busat ordentligt i hagen och han har fått sig en redig smäll på benet. Linda bakbenen och vila.
 
Igår kväll när jag kom hem åkte jag upp en sväng för att göra hans stretchövningar och tog ut honom för att se hur han såg ut. Lika pigg och fin som vanligt, ok lite piggare än vanligt...han bjöd på några ordentliga rallyrejs! =)
 
Idag ska jag rida och se hur han känns! Vi siktar fortfarande mot tävlingen uppe på Lovisedal i helgen.. =)
 
Oturkamelen Nenne!
 
 

Kommentera här: