Svettigt

Tro det eller ej men med alla lager kläder som jag dragit på mig ikväll hade jag överlevt en natt med isbjörnarna. Nästan iallafall... två tjock tröjor, tre jackor, underställs byxor, ridbyxor, termobyxor och mössa gjorde susen mot kylan trots hål i vantarna och trasiga skor! Frös var det sista jag gjorde när jag kom in med andra hästen iallafall!

Florie kändes det som att hon hade lite träningsvärk, inte så konstigt kanske med tanke på att hon vilat o fått jobba på i två dagar nu. Vi jobbade iallafall på att ta det lugnt och sansat trots att det var jobbigt med träningsvärken... Mot slutet blev det ganska bra, ville inte nöta allt för länge heller :-)

Med Nenne var det meningen att han skulle få springa lite i snöre men hittade inte gummisnodden, så jag värmde honom lite på lina och satt sen upp och joggade honom. Lite stelt till en början med lossnade riktigt fint. Han är fin den där, min fina svarta springare! :-)



Kommentera här: