Bra dag!

Himla trevlig Söndag måste jag säga. Fick sovmorgon (kanske liite för lång sovmorgon tillochmed...) och sen när jag väl kom ut så sken solen så fint, man blir ju glad av bara tanken!

Florie fick gå ett pass på ridbanan. Efter gårdagens avrastning var hon redan lättare att kommunicera med och hon jobbade på fint och stadigt i alla gångarter.



Nenne fick åka ner till ridhuset. Blev dock ingen gymnastikhoppning då ett gäng plockat fram WE grejerna. Men jag la fram några travbommar och hoppade ett litet kryss på volt som stog framme. Han kändes riktigt fin och mitt ihopkok till kombinations bett verkade han gilla, mjuk, fin och lydig hela passet igenom (dock ser det ut som skit på, kanske får införskaffa mig ett snyggare hack än det jag har från 1800- talet..hehe). Fokuserade mycket på att rida på framåt för att sen bara kunna sitta upp och samla ihop, fungerade kanon!
Kunde såklart inte hålla mig utan provade alla we momenten som var framme också. Kul att prova på lite annat! "tjuren" var lite läskig till en början och bron var lite konstig men han gjorde allt iallafall :-)

Fick hoppa Anettes häst Salle lite sen också. Har ju ridit honom några ggr tidigare och han kräver sin ryttare. Det blev en svettig historia men också himla bra! Han bar sig själv mer och sprången blev riktigt runda och fina. Anette var nöjd med resultatet och det känns ju alltid bra :-)


Kallt blev det i kväll också... -10.. vad hände??

Kommentera här: