Dålig uppdatering..

Dåligt med aktivitet här känner jag...har tänkt skriva typ varje dag, men det här med att uppdatera från appen känns inte alltid så himla kul.. =)
 
Annars så har jag för en gångs skull inte ändrat om i planeringen allt för mycket. Ett trim pass ändrades mot lite tömkörning men annars har det nog varit så gott som fläckfritt!
 
Jag har ändrat om lite i ridningen igen, eller inte själva ridningen men kvalite´n på passen. Nu när Nenne är en så pass snäll kuse så känns det som att allt trimmande vi har haft för oss tidigare för att ens ha lite kontroll tråkar ut honom lite. Jag har ju alltid behövt rida lite längre pass på honom, det sitter lixom som lite i ryggmärgen. Nu får jag verkligen tänka på att rida kortare pass, men komprimera så det blir minst lika effektivt. Mycket klapp och morot och variera med roligare arbete/övningar. Vi får se om smörandet fungerar ;)
 
Hoppningen i torsdags vart riktigt bra. Samma där, försöka låta honom vara med och bestämma lite (utan att det blir så där vilt som han vill springa..). Han var ganska stark men kontrollerad, avslutade med trekombination där vi höjde upp sista oxern till 130. Han flöt igenom som ingenting. Kul!
 
Igår var jag upp till Dim Dim och filmade lite när dem busade på ridbanan...gullungar!
  
Vart inte jättebra film... ridbanan är ju så stor... hon är alltså den mörka med fuxmamman!
 
I helgen är det tävling med Nenneman så nu blir det full uppladdning inför det! =D

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Va fina dom är!!!

Kommentera här: