Tisdag

Hej hopp!
 
Motivationen är för tillfället lite dålig på hästfronten. Svårt att göra upp en plan och planera för Nenne tycker jag, hur hårt ska man låta honom gå, hur mycket kommer han påverkas av hostan i höst? osv. Allt känns som en väldigt färsk dagsform för tillfället vilket för det hela så mycket svårare att planera och då blir det óckså svårare att hitta motivationen tycker jag...
Tanken är iallafall att om han känns bra så får han fortsätta gå några 130 i höst och även i vår, dels för att han tycker att det är så himla kul att komma ut och tävla och dels för att jag själv vill bli lite säkrare i 130 klasserna och fortfarande har målet att nolla minst två stycken. Sen får vi ta det från hur han känns och mår, nästa år blir han hela 18! Det behöver ju inte alls betyda att han måste trappa ner men svårt också och tänka sig att han ska klättra mer i klasserna, vi får se, den dagen den sorgen... Om han kan fortsätta gå 130 ett tag till så är det bra =) 
 
I Söndags red jag iallafall ut och tänkte bara känna lite på honom hur det var med andningen. Han kändes piggare än aldrig förr så vi busade en hel del med mycket galopp. Kul tyckte både han och jag!
Igår fick han vila och idag får han trimma lite =)
 
Jag har förövrigt anmält Constanzia till hennes första hoppträning nu, spännande! Den 25:e nere på ridskolan ska hon få visa vad hon går för, hihi!
 
 

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Roligt att hoppträna unghäst! :) Jag vill oxå va med men det är ju Haking dan efter... Fast varför inte egentligen... Hon ska ju ändå ridas... =)

Svar: Just go for it!
Angelica

2 Veronica:

skriven

Åh tiden går så fort!!! Va han inte 10 år nyss?!?!?!

Svar: Jo eller hur!? Känns som igår.. =p
Angelica

Kommentera här: