Ändrade planer

Nu känns det som så lång tid sen jag skrev att jag knappt minns vart jag slutade...
 
I vechan har Nenne känts pigg o glad, lite för pigg faktiskt. Jag har haft lite svårt att få honom att slappna av under passen, mycket tålamod krävs...! 
Jag byggde ju iallafall lång vatten i början på veckan + U övningen, vattnet hoppade han utan tvekan! Första gången hoppade han av lite stort men sen fattade han att man skulle krypa lite närmre för att komma över felfritt. Varierade med att hoppa bockarna på U bågen, han var lite vild där med men lyssnade iallafall! :)
 
Annars har jag mest jobbat på att få honom slappna av...en av dagarna kom Catta och red också :)
 
Idag skulle vi egentligen åka till Märsta och tävla men ställde in nu i sista sekund. Jag puschade ju alla dåliga omen förra gången på Runsten och valde att åka trots allt, idag valde jag att lyssna på dem, hihi..!
I fredags kom Nenne in från hagen och hade råkat sparka sig själv på frambenet, varm o svullen men inte halt så jag tror inte att det är någon fara alls, igår var han som vanligt. Men då klämmer han fram en host när jag värmer upp honom och känns väldigt loj under hela ridpasset. Luftfuktigheten som är nu sägs vara jobbig för vissa hosthästar och han kanske är en av dem? När jag tänker efter så var han lite låg i fredags också när jag red och när jt det gäller hostan så vågar jag inte chansa...
Till råga på allt så är Märstas parkering bland de värsta jag varit med om, den är på gräs och så fort det regnar så blir det såklart lervälling när alla transporter åker där, har varit med om att bli lossdragen av traktorn förr och det är lite smått misshandel av bil... ;) 
Alla småsaker blev lite många så idag väljer jag att avstå!
Jätte tråkigt men det kommer fler tävlingar, har bara lite svårt att planera in dem bara - mycket nu... :)
 
Vi får se vad jag hittar på istället!
 
Nu har det typ tagit hundra år att skrivit detta, iPaden är verkligen inte min vän när det gäller att skriva texter... Så nu tänker jag bege mig till stallet istället! :)

Kommentera här: