Stallhäng

Så var det måndag igen - om tiden ska gå såhär fort så är det ju faktiskt snart vår igen..!
 
Helgen har mest spenderats i stallet, eller bara i stallet faktiskt!
 
I Lördags åkte jag upp till utsläppet och red sen min ädla springare, det börjar verkligen ta sig, snart är han nog tillbaka i samma fina form som förut!
Sen bar det av till Vendelsö eftersom Sara och Colle skulle tävla. Colle var supercool på tävlingsplatsen (trots stora bröölet när vi tog ur honom ur transporten...) och såg fantastiskt fin ut på banan enligt mig. Domaren tyckte att han såg spänd ut.. Jag har sagt det för - bedömningssport.. Men dom hamnade iallafall på den övre halvan i resultatlistan =) 
 
När vi ändå var på Vendelsö så gick jag in i stallet och tittade på Nennes halvbrorsa Kola. Han var fullt upptagen med att äta så en närmare titt än att kika in i spiltan blev det inte.. Min fina vän Cissi tog sig även förbi och sa hej när vi ändå var i hennes hoods, trevligt!! =)
Sen var det bara tillbaka till stallet och slänga in hästarna eftersom det hade bestämt sig för att spöregna. Hagarna är verkligen lervälling nu, inte kul alls! Även fast dom kan gå bort till torrare delar av hagarna så tenderar dom ju att stå där det är som värst - för att inte tala om hur lerig vägen är fram och tillbaka till hagen, suck igen!
 
I Söndags bar det av upp till stallet lagom till utsläppet igen. Red Florie, mockade lite och fixade i stallet. Hem och äta lite lunch och tillbaka någon timme senare. Drog nitlotten (som visade sig vara en ganska bra nitlott) att sitta på treåringen Maddox. Han visade sin vilda sida innan jag skulle sitta upp men när jag satt på ryggen så var han så snäll så. Vi travade tillochmed ett helt varv - med Sara springande brevid hållandes i longerlinan förstås! =)
Nenne o Maddox
 
Sen red jag min fina lilla springare, blev bara en 30 minuters trimmning (äntligen är han så loss att man inte behöver rida en halvtimme innan det lossnar!!) och han var superfin!
In med hästarna och sen hade klockan slagit middag för länge sen.. =)
 
Sammanfattningsvis en ganska trevlig helg! Nästa helg behöver jag nog ta tag i mitt hem istället men det är ju långt ifrån lika kul...!

Kommentera här: