Så gick det med den planeringen

Hej hopp!
 
Ännu en gång när planerna inte gick som planerat. Min såkallade lilla tävlingsplan sprack ganska rejält pga, eeh ekonomiska skäl kan man kalla det...en liten planeringsmiss av Angelica herself! :)
 
Jag har ju känt lite "press" att tävla på lite i höst men nu när inget gått som jag vill så har jag istället tagit beslutet att ta det lite lugnare nu, träna på och öppna upp tidigt i vår/vinter med tävlingarna igen istället. Om han (och plånboken) känns bra så blir det kanske ngn mer nu i november/december, det var det där med att planera tävlingarna efter dagsformen... Den som lever får se helt enkelt!
När jag tagit det beslutet så kom plötsligt motivationen tillbaka som ett brev på posten, nu vill jag träna massor!!
 
Annars så har helgen flytit på bra. Ridit både Nenne och Flurris både lördag och Söndag.
I Lördags red jag som den proffsryttaren jag pratade om i fredags!
Nenne blev superfin efter uppvärmningen och mot slutet tog det sig även med Flurrisen. Nenne fick galoppera lite bommar, hålla samma rytm innan, över och efter. Hade kortat avståndet liite på bommarna för att kunna ha en lite mer samlad galopp.
 På Söndagen var det tvärtom Flurris var super redan från början och Nenne tog sig mot slutet!
 
Nenne var ju ganska mycket som Florie en gång i tiden, mycket motor och mycket egen vilja. Nu när man suttit på henne precis innan man sitter upp på honom märker man hur mycket som egentligen hänt. Nu för tiden måste man ju verkligen rida på framåt på honom och inte sitta och "prooa och hoooa" hela tiden för att få en lugn och lydig häst... =)
 
Idag blir det vila eller longering tror jag. Nästa helg är väl älgjakten över så man kan bege sig ut i skogen igen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: