Natt hoppträning

Godmorgon!
 
Har börjat med minst två inlägg tidigare som jag inte hunnit klart med, nu börjar jag på ny kula istället... =)
 
Igår var det som sagt hoppträning, jag hade väntat mig en pigg häst eftersom jag varken hoppat eller varit iväg med honom på ett tag, men han var mer vild än tam till en början kändes det som - ingenting fungerade!!
Inte sådär bra pigg utan bråkig som tusan - ungefär samma känsla som jag haft hemma fast 10 resor värre!
 
Efterhand började han iallafall lugna ner sig, det hjälper till en hel del när hindrena blir högre också - så han själv måste koncentrera sig...
Vi avslutade med en liten bana som började med galoppbom - 5½ meter till en oxer på max 120 på långsidan, snett igenom till ett räcke på ca 130, bryt av till trav och travhoppa en trekombination med insprång på ca 70 och resterande ca 130, runt till räcket igen och sen tillbaka till en linje med 3 oxrar på ca 120 på böjt spår.
En väldigt bra bana för Nenneman som vi till slut tog oss igenom ok, det roliga i kråksången är han kan vara skvatt galen ända tills trekombinationen (kombinationer har vi ju träna MYCKET i hans liv), då sansar han sig och gör det superfint för att sen dra på i sitt rejs igen.. knäpphäst!!
 
Summan av kademumman var ungefär att Agneta tyckte att han inte såg tillräckligt stark ut och det var också därför som han bråkade så mycket...Skönt när tränaren är inne på samma linje som en själv. Jag har ju börjat pressa honom lite mer de senaste två veckorna (och ni som hängt med ett tag vet ju att han blir rätt bråkig då..) och det är klart att han tycker att det är jobbigt till en början, vem gör inte det..?!? Frågan är om man behöver bråka såå himla mycket kan ju piloten tycka.. =)
 
Träningen blev ganska sen, trots att vi började nästan i utsatt tid, hemma från stallet igen kl 22... tur att träningen var nere i Rimbo så det inte var så långt att åka =)
 
Såg minsann att snälla Åsa filmade lite, så om ni har tur så kanske det kommer upp här!
 
Have a nice day!
 
 

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Tänk om det fanns en snäll Åsa på min träning nån gång som filmade.... *Hihi*

Svar: Haha jaa ge mig mera dåligt samvete...! =)
Angelica

Kommentera här: