Jag tror jag börjar få fatt på det...

... men fasiken så jobbigt det är...tycker både Nenne och jag! Dock så är det jag som blir mest svettig, tror att någon kanske skulle behöva konditionsträna lite... *harkel*
 
Igår var han mycket bättre från början i både skritten och traven, galoppen därimot är ett helt kaptitel för sig! Av någon anledning är det i den gångarten som jag har minst tålamod också, får lixom utslag längs hela kroppen när jag känner att galoppen är dålig - särskilt på Nenne som i normala fall har en ganska ren och fin galopp. Igår när jag försökte tvinga honom att samla liite till så blev det både 7 takt och 10 takt kändes det som...Tålamod och skam den som ger sig, på med benen (tänkt tysk man som mitt ledord är..hihi) och efter ett tag blev det bättre, han orkar inte riktigt bära sig där jag vill ha honom men så länge han försöker är jag nöjd än - så länge.. =)
 
Jag är ju förövrigt sjukt dålig på att ta bilder, måste komma igång med det igen! Kanske ska kolla om det fungerar bättre att blogga på den nya telefonen också...hoppas!
 
 
 
 

Kommentera här: