Det vita guldet

Massa vitt guld trillar ner från himlen! Tror vi är inne på tredje dagen nu. Vädergudarna där uppe - glöm inte att lagom är bäst! :-)

Var lite sen upp till stallet igår. Fick börja med att slita in hästarna för att sen sätta igång med mockning och dylikt. Både hästarna var ju tvungna att broddas och Nenne hade tappat en framsko.. Orkade inte direkt stressa så allt fick ta sin tid. Hästarna fick enorma styltor ute på ridbanan så jag beslöt mig för att longera båda igår igen, bättre än inget. Jobbigt att pulsa i snön!




Denna bild tog Maria på mig in action...Precis när jag slagit på skon o böjt upp sista sömmen så gick strömmen.. "Öööh Nenne stå still nu...stå still säger jag..." som tur var kom den tillbaka efter kanske 30 sek och jag kunde fortsätta mitt livsverk!



Kommentera här: