Torsdag

Halloj!

Så himla skönt att det bara är torsdag och det är hela helgen kvar på att vara ledig! Har precis kommit hem från ett litet besök i Norrtälje och fikat med Johan, min bror, hans dotter och pappsen. Himla trevligt, sånt man inte hinner med om dagarna annars, vi som har häst brukar ju få dagarna att rusa iväg på annat.. =)

Nenne är fortsatt stel, jag tycker att det blir bättre men långt ifrån bra...jag har en tid till honom hos Svante (kiropraktorn) men han kommer inte förrän om jättelänge. Kanske att jag kan luska fram och ta ut någon annan inom kort istället, någon som har något förslag? Mottages tacksamt! 
Han måste ha fått någon låsning eller något liknande, visst att han brukar kunna bli stel i höger men det här är verkligen extremt även för Nenneman... Han verkar inte heller ha ont eller störas av det på det viset, fin i benen och ryggen, frustar ut ordentligt vid varje ridpass och är väldigt avslappnad rent psykiskt en bit in på passet så låsning är min bästa gissning... Tråkigt eftersom han varit så otroligt fin innan detta kom och jag ville bara fortsätta "rida på den bra vågen" och kunna bara kunna träna på att bli säkrare på de högre höjderna. Fungerar inte i nuläget kan man säga..

Eftersom det tar sån himla tid innan han kommer loss någorlunda när jag tömmkört och ridit den senaste veckan så har det också blivit att han har fått gå ganska hårt, så igår kändes han väldigt mör i kroppen... nu blir det skritt turer i skogen i två dagar i rad och försöka lossa honom lite till sen tänkte jag hoppa på lördag för att se hur det känns. Om han inte känns bra så stryker jag mig från tävlingen på Söndag, ingen idé att åka om han inte känns som han ska.
Hoppas att det släpper snart! 


Thea o Nenne från förut =)

Kommentera här: