Lite hoppning

Halloj!

I Söndags vart det som sagt lite hoppning på schemat. De som fick busa av sig lite var, lilla Lucy, Constanzia, Florie och Robert (jag red såklart inte lilla Lucy, hehe..).
Alla var superduktiga och löser alla uppgifter med klart godkänt!! Den största stjärnan får Florie, även fast hon är pigg som en mört och en riktigt dressyrstammad dam (First Wish - Amiral) så är hon så fin att rida till hinder och hoppar inte så tokigt heller när hon slappnar av lite. Ibland så spelar ju hjärtat större roll än själva hopptekniken!
Constanzia och Robert som båda är ett år yngre har lite svårt med framåtbjudningen emellanåt men när dem hittat gasen så är dom också riktigt trevliga! För alla tre så måste dom bara påminnas om vad det där med hoppning går ut på först, alla är ju trots allt dressyrstammade.. Men med lite mer hoppning i kroppen så kommer alla komma hoppa supertrevligt och säkert när dom blir stora =)

Nenne fick trimmas lite av Sara, och vad ska man säga...hon var inte direkt imponerad av hans stela högersida... Men när hon hade jobbat på ett bra tag så blev han riktigt fin och även jag fick sitta upp och känna lite på slutresultatet och var nöjd med hur mjuk och fin han faktiskt blev. Det jag måste tänkte på är att inte tjuvhålla i högertygeln "ifall att" när han faktiskt släpper och är fin utan när han går tillbaka och lägger sig på höger så ska jag ta igenom och lätta igen, simpel as that! Eller..? =)

Så igår när jag red var han faktiskt mycket mjukare och finare än han har varit den senaste veckan, så himla skönt! Jag envisades dock med att jag skulle hoppa lite, jag ska ju trots allt tävla på Söndag. Det blev en lydnadsövning på långsidan - hoppa in i galopp bryt av till trav och trava över bommar, och som vanligt när han inte är helt jämn på tyglarna så landar han i fel galopp.. Mycket tålamodsprövande måste jag säga!
Men jag behöll lugnet, eller jag tog iallafall inte ut ilskan på Nenne, och gjorde om igen och igen och igen och tvinga in honom i vänster genom att svänga i språnget precis som jag blivit tillsagd att göra av mina kära tränare. Det fungerar till viss del, vi är inte helt överens än om man säger så... Jag fattar verkligen inte hur Arnold och John gör för att fixa till det där?? Dom bara rider några språng på honom och sen är det klart och han landar i rätt galopp i några veckor till. Jag har långt dit, man känner sig inte alls kass emellanåt..!!

Idag ska jag bara tömmköra lite och försöka hinna iväg och kolla när Åsa hopptränar, så bäst att sätta fart!


Gammal man envis som en åsna!

Kram

Kommentera här: