Ge mig styrka

Mycket snack om de högre makterna här nu, men om det finns någon så snälla ge mig lite tålamod med min häst..!

Den hästen kan verkligen driva mig till vansinne lika mycket som han verkligen kan göra min dag eller om han är riktigt fin ett ridpass så är hela min vecka räddad.. =)

Han stelhet hade ju släppt till slutet av veckan och han var riktigt fin att rida innan helgen men i Måndags när jag skulle tömmköra var han ren pain in the as, inte alls samma stela men han går ganska fint när det passar honom och kräver jag något (som inte behöver vara med än en halvhalt) så bara vägrar han lyssna biter sig fast i bettet och går in i sin egna lilla bubbla och ska vara rädd för typ allt. Tålamod tålamod tålamod! Mot slutet släppte det hyffsat..
Igår var det samma visa igen, fast denna gång red jag.. När man inte ens kan göra en simpel övergång på sin häst utan att behöva ta till all sin styrka eller list så känns det ganska värdelöst!
Till slut lessnade jag och hoppade av och jobbade honom lite från marken istället, idag tänkte jag börja i den änden och hoppas på att det ger resultat - det brukar det ju göra. Ina kommer dessutom och hjälper mig =)
Han är så himla hård i skallen den hästen så jag blir galen - en bra egenskap när jag får honom på min sida men väldigt jobbigt när vi har delade åsikter!
Egentligen är det väl inte så konstigt att han protesterar och testar lite, jag har ju egentligen aldrig kommit så långt med honom som jag gjort nu och krävt så mycket (av flera olika anledningar som skador mm), men lite behöver väl inte vara så mycket, hehe.. =p

Tur att han är så himla fin och snäll emellanåt för annars hade man nog blivit galen på riktigt, man får se det som att man lär sig väldigt mycket på vägen! =)

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

Dessa djur alltså!!!:)

Kommentera här: