En gudagåva

Ja det var ungefär så träningen avslutades, jag ska tacka de övre makterna för att jag lyckats hitta en så fin häst!
Även fast det nästan alltid är någon som tycker att han är fin så flödade faktiskt komplimangerna igår och
matte kan ju inte bli annat än lite stolt... =)

Det är så himla roligt för även fast han är pain in the as ibland och inte någon lätt "rosettplockare" så lär jag mig fortfarande så otroligt mycket av denna häst efter sju år och han verkar bara bli bättre och bättre trots sin ålder. Det känns ibland mer värt än att plocka massa rosetter (även om det skulle vara kul att få lite mer flyt på tävlingarna och plocka några blågula, jag vet ju att vi kan..hehe) =)

Träningen började iallafall inte med att vi briljerade, vi skulle galoppera över 3 cavaletti som en S-båge. Även fast Nennes oliksidighet är 1000 ggr bättre så blev vi såklart avslöjade med att han inte vill landa i vänster galopp. En kamp om vem som är mest envis (som vanligt med Nenne) och vara lugn och tydlig! I höger gick han som en klocka!
Efter det blev det något varv på en lägre bana, han var såklart lite pigg och stark eftersom vi inte hoppat ordentligt på ett tag men skötte sig fint.
Sen höjdes banan upp till ca 120 och innan vi fick hoppa den så skulle vi hoppa ett räcke på stor volt med en bom framför, vet inte exakt avstånd men det skulle vara ett kort galoppsprång emellan, hindret låg först på kanske 120 och sen höjdes det för varje språng. Jäklar i min lilla låda vad han hoppade på det!

Sen var det dags för banan och jag kan inte säga annat än att jag har den bästa hästen!!

Så himla skönt att få skriva ett positiv inlägg igen, känns som att vi börjar ta oss ur våran minisvacka! Jag har förövrigt anmält oss till Årsta-Runstens tävlingar nu, 120 (med stilbedömning, kul!) på lördagen och 130 på söndagen. Är lite sugen på att anmäla till Derbyt men måste prova hoppa lite terränghinder och se hur han reagerar det var ju ett tag sen vi gjorde det nu =)


Den bästa!

Kommentera här: