Duktiga jag!

Hej hopp!

Solen skiner och man får typ 1000 ggr mer energi än vanligt, så himla trevligt!

Imorse gick jag upp med tuppen för att släppa ut hästarna tillsammans med Sara. Efter det så red jag och Nenne ut i skogen och busade en sväng, det tyckte han var himla skoj och var pigg och glad! Hans stelhet känns bättre men är fortfarande inte bra, jag red på hackamore idag för att jag själv inte ska bli hängandes i munnen när han hänger sig fast och det fungerade faktiskt ganska bra. Man ska inte bara lura hästen ibland utan man måste lura sig själv också, hihi... =)
Jag har förresten avanmält mig till tävlingen imorgon, finns ingen idé att åka "bara för att" om han inte känns helt bra, det finns andra tävlingar att åka på lite senare istället! 
Istället så tänkte jag känna lite på honom imorgon på ridbanan imorgon och tömmköra i veckan, inge ansträngande arbete utan bara försöka jobba loss honom. På Onsdag är det träning så då får vi se vad John säger. Har kollar runt lite efter några ET men tänkte vänta med att ringa till slutet av nästa vecka om det inte lossnat. Han ska ju i vilket fall som helst kollas av Svante senare så om han blir bättre kan vi kanske bara vänta på den tiden, hoppas det!

Eftersom jag fick skjuts upp till stallet (Johan tog bilen till golfbanan) så passade jag på att putsa alla mina och Nennes grejer. När jag var klar med det så städade jag sadelkammaren, plockade lite bland grejerna i spolspiltan och foderrummet och när Johan fortfarande inte kommit och hämtat mig så passade jag på att mocka resten av Saras boxar som var kvar...och sen hann jag med att handbeta Nenne ett tag också. Jag känner mig nöjd med dagens insats! =)

Nu har jag ätit lunch, ska hoppa in i duchen och sen dra på nya äventyr!



Ha de bra allesammans =)

Kommentera här: