Det tar sig sa mordbrännar´n!

I Måndags trimmade jag på banan, det blev ett ganska långt men inte allt för ansträngande pass.
Först arbetade vi från marken i kanske 30 minuter innan jag hoppade upp. Jag ville känna hur han kändes på bommar så jag hade lagt ut två på långsidan med 21 meter emellan + vattenmattan på medellinjen. Han var grymt mycket finare och mjukare än han varit sist! Jag kunde reglera mellan 5 och 6 galoppsprång (ville inte utmana mer med tanke på de senaste veckorna..) och jag kunde galoppera över vattenmattan och sen svänga direkt på bommen utan problem. Skönt att vanliga Nenne verkar vara påväg tillbaka!

Igår hade dom något slags evenemang nere på ridklubben som jag blev tillfrågad på måndagen om jag kunde vara med på och hoppa lite. Tänkte att det kunde vara kul så vi åkte ner på kvällen, lite halv nervöst dock eftersom vi knappt hoppat sen högbo - ett litet 50 cm räcke på volt känns som att det inte räknas.. =) Eftersom det var från 60 cm så var det den klassiska långsida snett igenom långsida snett igenom banan.. Väldigt bra när servon inte är som den borde och Nenne skötte sig galant och hoppat runt 120 banan lätt som en plätt utan de minsta tjafs! Lite lätt spänd men gjorde precis de han skulle =)

Idag blir det hoppträning och lite mer utmaning, hoppas han känns lika fin då!

Kommentera här: