Alternativa metoder

Halloj!

Jag blir lika förundrad varje gång det faktiskt fungerar så himla bra att jobba Nenne från marken. Att lite lydnads/ledarskapsövningar kan göra så himla stor skillnad när man väl sen sitter upp hade jag inte direkt trott på om någon sagt till mig för några månader sen, särskilt inte att det faktiskt ger resultat på en gång..!
Man har ju sedan den allra första ridskoletiden alltid fått höra att "man ska vara ledare" mm, vilket är självklart men från det till att ta steget och verkligen träna ledarskap är steget nog ganska stort för många, särkilt inom hoppning och dressyr. Jag säger bara prova, det ger resultat! Även fast Nenne är snäll och inte direkt olydig så gör han lite som han vill men lixom "inom ramarna" vad man tycker är okej, det är tydligen tillräckligt mycket för att han tycker att det är han som är bossen.. =)

Ridningen blev som sagt mycket bättre och jag lyckades rida igenom ena programmet med hyffsat resultat. Jag vet att vi kan dubbelt så bra men går han som han gjorde igår så kommer jag iallafall inte vara missnöjd, alltid något =)

Nu måste jag jobba!

Kram

Kommentera här: