The nightriders

Igår var vi lite tillbaka i gamla takter från förra vintern, vid halv 9 på kvällen entrade jag, Sara och Cornelia ridhuset. Det som är bra när man är så sen är att det oftast är tomt på privatdelen och lektionerna slutar vid 9 så då har man hela ridhuset för sig själv!
Nenne var väldigt pigg och jag fokuserade bara på att rida framåt och inte bromsa för mycket, han skulle ta förhållningarna och inte lägga sig i handen och jag skulle inte bli kvar i förhållningen.
När vi fått hela ridhuset för oss själva passade jag på att galoppera av honom lite...jag brukar inte vara ett så stort fan av att "galoppera av" hästarna men jag kände att Nenne kunde behöva det så han kunde koncentrera sig på mig sen istället för att springa och titta på annat. Det fungerade faktiskt bra!
Sen så började vi fokusera på en bom som jag lagt fram på spåret, jag rannsakade mig själv lite och försökte mest låta Nenne vara. Jag bara styrde och höll en bra galopp och stötta honom i det avståndet vi fick till bommen, så fick han sköta resten. Till en början vart det hela lite "yvigt" men ändå med en bra känsla och mot slutet vart han superfin!
Så himla skönt att vi fick ett bra flyt hela passet igenom, Igår hade jag verkligen en plan med hur jag skulle rida och följde den, och det blev så himla bra. Jag tycker att jag ofta har en plan när jag rider, men den är till Nenne och inte till mig. Mer planer åt Angelica så ska dethär bli bra serru!! =)

Idag blir det ett liknande ridpass.
Ska försöka uppdatera på lördag kväll eller söndag om helgen!

Ha det bra!
Kram

Kommentera här: