Sitter o laddar

Godmorgon!
Har precis ätit frukost och ska snart bege mig till stallet och fixa det sista finputset och packa in allt i transporten.
Vädret säger att det ska bli sol och varmt, härligt!
Igår blev det som sagt ett pass i ridhuset igen, samma fokus som dagen innan för min del. Denna gång ställde jag upp ett räcke eftersom senast vi hoppade ordentligt var förra lördagen. Jag hade en bra känsla till hindret hela tiden, men som vanligt när jag bara rider på enkelhinder hemma så koncentrerar sig inte Nenne efteråt....landar i fel galopp efteråt, drar järnet och bara hittar på massa bus. Säger jag till honom blir han sur..försökte korrigera att han landar i fel galopp genom att rida med lite tagen bakdel fram till hindret, vi fick bra distans, bra galopp och precis när han skulle ta av, tvärnit! På ett hinder på 60 cm...suck! Jag blev lite arg på honom o sen landade han fint i rätt galopp..
Till slut höjde jag hindret till ca 120 för att vi skulle känna lite på höjden, samma fenom som innan, fin till men bråk efter. Jag gjorde tre språng och bestämde mig sen för att göra en tillbaka sväng, och se så fint han landade efter, det gäller "bara" att få herrens uppmärksamhet så går det hela så bra! Knäppa häst, kan själv är inte alltid så bra.. :)
Vi håller tummarna för att vi båda kan sköta oss och göra två bra rundor!

Kommentera här: