Lite smått bitter men ändå inte

Godmorgon!

Igår när jag gick och la mig så kände jag mig lite bättre, jag kollade igenom lite gamla filmer från tävlingar och senaste träningen och konstaterade, framförallt från sista träningen, att det ser inte så illa ut som det känns. Ibland ser det ju faktiskt ut som att jag vet vad jag gör, hihi!
Det blir nog en bra tävling på lördag trots allt!!

Men sen blev jag lite bitter igen, denna månad är verkligen en nudelmånad... eller för en hästägare är väl alla månader mer eller mindre nudelmånader, vissa månader kan man dock uppdatrera till pasta med kethchup.. =)
Ibland är det himla jobbigt att dra hela lasset själv, inte minst när man gett sig fan på att i år ska vi verkligen ut och tävla och visa vad vi går för - kosta vad det kosta vill. Det tråkiga i kråksången är att jag fortfarande ligger back sen Nennes två skador/sjukdomar förra året. Försäkringsbolaget är det segaste i världshistorien och jag har fortfarande inte fått utt försäkringspengarna trots åtskilliga mejl och samtal. Alla bara pratar om varandra, gaaah!!! Idag måste jag ringa igen!
Men det är tur att man har snälla föräldrar och mormor såklart! Jag vill helst inte fråga dem om pengar (stoltheten säger kan själv, hihi), allra minst till hästen eftersom det är mitt intresse och inte deras, men när det verkligen kniper och man verkligen vill träna och tävla så ställer dem upp! Sen har man ju en snäll sambo också, inte han heller överförtjust i min dyra hobby men han ställer upp när det verkligen gäller iaf =)
Pengar kanske in gör en lyckligare men det underlättar en hel del.. =)

Jaja nu har jag fått gnälla av mig lite, allt löser sig. Det gör det alltid. Under tiden har jag ju den finaste hästen och de finaste människorna omkring mig!

Ha en bra dag allesammans!

Kommentera här: