Härliga Sol

Godmorgon!

Så himla skönt att solen lyser om mornarna nu, även fast jag råkade sova lite länge just i morse så blir man så himla mycket piggare när det är ljust när man vaknar!

Dagarna som har gått har det inte hänt något speciellt. I söndags fick Nenneman välförtjänt vila, bara bus i hagen med Boris och dom busar rätt bra dom där två har jag sett... =)
I måndags blev det lättare longering utan inspänning eller någonting bara för att värma ur dem gamla stela musklerna, efteråt så stretchade jag honom.
Igår var det också ett lättare pass med fokus på att få honom avspänd och lösgjord. Passade på att prova Saras babypelham för att se om det kunde vara något att hoppa på. Han verkade trivas med det bettet så idag tar jag med det till hoppträningen och provar. Hoppas att det fungerar lika bra då.
Han blir ju som jag skrev i tidigare inlägg lite stark för mig på hinder ibland, inte så att han springer iväg men jag får
inte igenom alla förhållningar och då blir han kvar i handen tills hindret kommer.

Nu har jag inte betslat upp Nenne på ganska länge men förut så red jag honom alltid på skarpare bett, det var lixom det enda sättet att få stopp på honom.. Det dumma är att han är ju en riktig humörshäst så vissa dagar passar det inte alls att man har skarpare bett, då blir han bara sur och slår mot handen istället. Jag brukar lösa det så att jag rider med två tyglar, en i "vanliga" ringarna och en i de skarpare ringarna. Det brukar fungera ganska bra, babypelhamet är ju inte så skarp i sig själv heller + att det är gummibett så jag hoppas att han ska gilla det.. =)

Tänkte att jag skulle försöka bjuda på 1,20 filmen. Det vart lite stressigt även för Åsa så hon hann inte upp på läktaren för att filma, men man ser hyffsat bra ändå =)



Jag lyckades, duktiga Angelica! =)

Kommentera här: