Tävling i ösregn

Hej hopp!
Började skriva på ett inlägg igår men hann aldrig klart, blev en lång men lyckad dag!
Nenne var sådär superfin på framridningen, kanske lite väl taggad på framhoppningen men super inne på banan! Känslan var att han var lite stark emellanåt men bjöd verkligen på alla hinder och hoppade super, dubbelnolla och en 9:e placering. Finaste hästen!!

Idag kan man inte direkt säga att det var en bra dag... Med facit i hand borde vi stannat hemma, men det är ju lätt att säga nu. Det hade ju inte regnat under natten (här hemma iallafall) och var uppehåll när vi åkte så jag tänkte att om det kommer samma regnskurar som igår är det lugnt...ju närmare tävlingen vi kom desto mer började det regna, typiskt! Hade en tanke på att stryka mig men nu var vi ju än där och han kändes lika fin som gårdagen på framridningen så vi kör! Ute på framhoppning blev han lite spänd men bara jag var tydlig och höll galoppen ordentligt så gjorde han det han skulle. Inne på banan var det samma känsla, spänd o lite okoncentrerad men bjöd fint på hindrena, inte alls som i Högbo när han bara tittade på annat... Ettan tvåan och trean var ok ( med tanke på omständigheterna o de andra ritterna jag sett innan mig) men på fyran som var en oxer ur högersväng hann jag inte riktigt få koll på honom och vi hamnade i mellanläge, försökte och trodde att han skulle trampa om men han bjöd lite för bra och hoppade. Superdåligt språng även om banan skulle varit torr och en blöt bana med noll fäste i landningen resulterde i en omkullridning... Jag får nog tyvärr ta på mig den...ingen av oss har dock inga allvarliga synliga skador, vi blev mest väldigt leriga och superblöta! Hoppas att det inte blir mer än så och ev. lite stelhet imorgon. Ska åka upp och titta till honom ikväll igen, matte har bara lite dåligt samvete...tar nog med stora påsen med morötter upp! :)
Behöver jag säga att de sandade banan efter mig och nu ser det ut som att tävlingarna är inflyttade.

Så himla tråkigt att vi har haft sånt oflyt i våra 130...jag vet att dem inte borde vara något problem alls, och jag är ju inte direkt någon som hastar mig upp i klasserna...! Nästa blir i Vallentuna och där brukar det inte finnas några konstigheter att titta på och så får vi hoppas på att Nennes värsta fiende,paraplyn, inte behöver visa sig på den tävlingen!

Bara att bryta ihop och komma igen!
Tusen tack till snälla Meja och Maria som hjälpte mig i helgen :)


Bästa hästen!

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Fina Nenne och duktiga du! I Vallentuna kommer det gå kanon, som förra året! Det känner jag på mig! :)

Kommentera här: