Motivation = noll

Hej hopp!
 
Man kan tycka att man ska vara pigg när man har semester men jag kan säga att det har varit helt tvärt om, har varit trött och haft ont i huvudet ungefär till idag - nu känner jag mig nästan som en vanlig människa igen.. Semestern är väldigt välbehövlig med andra ord, hoppas att det blir några pigga dagar också!
 
Iochmed att jag har varit så himla trött så måste jag säga att motivationen till att göra något alls har varit så gott som noll, sen att Nenne fortfarande inte är helt igång gör ju också att motivationen blir ännu mindre också..
Vi har ridit ungefär som vanligt men kortare pass blandat med dagar då vi bara tar det piano. Han har varit helt ohalt men svullnaden i knäet har inte försvunnit helt än, det är inte mycket kvar men jag vill vänta till den är helt borta med att rida och hoppa ordentligt. Annars känns han pigg och fin!
Idag när vi var ut och red så började han dock halta i traven, fast på andra frambenet. Travade lite till för att se om det släppte men icke. Skrittade då hem istället (han markerade ingenting i skritten..) och travade några varv på banan, helt ohalt då också. Himla märkligt! Hovböld tänkte jag men markerade ingenting när jag klämde med visitertången, ingen svullnad eller värme... Hoppas att han inte tänker gå och bli halt nu igen bara!
Bara att vara lite extra observant de närmaste dagarna, vi har fortfarande siktet inställt på Köping om två helger och därefter två veckor bete, tror att Nenne kommer bli överlycklig (både för tävling och bete..hihi) och två veckor vila kommer att göra honom gott! Hoppas bara att ha kan gå ute för alla kryp.. =/
 
Annars har det inte hänt så mycket, vi håller på att fixa med lite lister och så i lägenheten så den snart äntligen kan bli klar, vi renoverade den ju bara för två år sen..hehe..! Imorgon hämtar vi sista lasset med lister som typiskt nog skulle vara slut när vi var och handlade och sen är vi helt klara! Eller nja - måste måla några plankor på uteplatsen också =p
I Tisdags (visst var det tisdag..) var jag till Åsa och Naomi en sväng och försökte klämma in ett och annat tips när hon hoppade. Åsa har verkligen börjat hitta knapparna på damen nu och det såg riktigt bra ut, snart får man akta sig ute på tävlingsbanorna nu när Åsa fått smak på att hoppa 120.. lätt som en plätt gick det också, lite rutin på detdär så blir det toppen =)
Igår var jag ner och kollade när Sara tränade Robert, det var ett tag sen jag såg honom gå ordentligt nu och han har utvecklats så himla mycket mer. Han fick många fina kommentarer, kul!! 
  Alltid kul att titta på när andra rider (när man väl hinner), lite lättare att hitta motivationen själv då och man får massa nya ideér och saker att öva på =)
 
 
 

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Jag hade aldrig hoppat så bra och högt om inte du varit där och hjälpt mig! Du är bäst! :)

Kommentera här: