Jag har bestämt mig

Om jag inte kan rida och göra det ordentligt en gång om dagen så ska jag nog lägga ner det här med träning och tävling - och det vill jag ju inte så igår och idag red jag som en gud!! Eller ja nästan iallafall... =)

Igår ställde jag upp samma övning som jag fick göra på fuxstoet i Onsdags, 3 hinder som ett U, fast inte som ett så sväng U... =p
När jag värmde upp så travade jag i stort sett bara rakt fram innanför spåret och såg till att rida rakt hela tiden - inga små serpentinbågar längs vägen... Driva lite till varje gång jag satt ner i lättridningen, verkligen aktivera galoppen och ja allt annat jag skulle tänka på..
När jag väl började med övningen (i vänster varv) så krånglade han lite med att landa i fel galopp, som vanligt.. jag gjorde bara halt, fattade rätt galopp, in på superliten volt och på hindret igen. Jag kände att jag verkligen fick tag på honom och vad gör han då...stannar (det var alltså max 50 cm jag hoppade..)!! Nähä blir det för jobbigt så vill man alltså inte hoppa..bli lite arg på honom, dvs säga till ordentligt med skänkeln och sen liten volt och hoppa igen. Efter två stopp så hoppade han hela serien superfint några ggr innan han fick skrittpaus och samma arbete i höver varv.
I höger är det lite svårare att hålla ihop honom men han brukar inte krångla på samma sätt som i vänster, så även igår. Han blev verkligen superfin!
Efter ridpasset, som inte vart så långt så såg han rejält trött ut...han och Hallon var ju ut och galopperade i skogen i Torsdags också, så idag får han en välförtjänt vilodag!

Istället så ville Sara ha lite hjälp med att jogga finaste Robert, så det var bara att entra dressyrsadeln igen.
Kan inte annat än att säga vilken fin häst han är den där Robert! Det var ändå inte så länge sen jag satt på honom sist men han har verkligen utvecklats ännu mer nu. Han är verkligen välriden och som smör att rida, bara att njuta! Bästa Robert, att han är så himla snäll och söt gör ju inte saken sämre heller.. =)



Nu har jag städat lite här hemma och tänkta ta det lite piano innan det är dags att åka och släppa in hästarna. Hade faktiskt kanske tänkt klämma in att åka till Strömsholm över dagen idag, men vädret gjorde att jag valde att stanna hemma..Men nästa år måste jag verkligen åka - annars blir det på tok för lång tid sen jag var där, förra året missade jag ju också - bra planering Angelica.. =)

Ha det bra allesammans, nu ser det ut att spricka upp lite och solen tittar fram också - härligt!
Kram

Kommentera här: