Hej segaste förkylning

Jag tror att jag blir galen, hur länge ska man behöva dras med en förkylning?? Ena dagen känner jag mig frisk och den andra dagen är man helt däckad... Igår var det en såndär däckad dag, men snart är det semester i en vecka så då kanske man hinner vila upp sig, men bara kanske.. =)

Annars händer det inte jättemycket. Nenne har fått vila i två dagar, han fick ju ett litet sår på ena framknäet som svullnade lite. Han verkar inte det minsta bekymmrad över det och det ser ut att läka fint så idag tänkte jag skritta lite på honom alt. longering. Skritta ut på sommaren är ju som ni vet inte direkt hans favoritsyssla och skritta på ridbanan är ju såå himla tråkigt...

Istället har jag roat mig med att rida Anettes nya häst eftersom hon är på semester. I måndags trimmade vi lite på ridbanan och lärde känna varandra och igår hoppade vi några språng. En trevlig häst som bara behöver puschas lite för att ta i med baktassarna och ta ordentligt stöd på bettet, en riktig motsats till Nenne med andra ord.
Fick även hoppa Christins Cosmo några språng, han är riktigt trevlig och hoppar riktigt trevligt också! Det svåra med dessa dressyr kusar är ju att få upp huvudet på dom och hitta den där "hoppgaloppen" men när vi hittade den så blev det några bra språng, kul!

Nu ska jag återgå till arbete! =)

Ha det bra i solen!!

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Jag säger bara.... POLLEN!!!

Förkylningar som inte går över är just POLLENALLERGI!!!

Jag är helt säker! :)

Kram

Kommentera här: