Ändrade planer

Halloj!

Med tanke på Nennes och mitt platta fall i Söndags och hans fortfarande svullna knä har jag ändrat om lite i tävlingsplaneringen... Har tagit bort anmälan i Vallentuna nästa helg och anmält mig till Köping helgen efter istället. Tusen gånger längre att åka men det känns bättre att låta honom få lite längre återhämtning och förhoppningsvis hinner vi kanske åka till John och träna en gång innan. Skulle så himla gärna vilja vara med på Arnolds träning nu på tisdag men det känns också kanske lite för nära inpå... jag får väl vara åskådare från marken istället. Tråkigt!! Men vi får vara glada att vi kom så lindrigt undan ändå, så man ska väl inte klaga.. =)

En av anledningarna till att jag valde att ställa in är att jag hittade ett till sår i fram på Nennes knä (det andra såret har läkt ihop fint nu). Jättekonstigt att jag inte sett det innan, ett ganska djupt hack rätt in i knäet, vet inte om det varit väl tilltäppt av ngn skinnflik som lossnat så jag såg det nu eller om han faktiskt har lyckats göra sig illa igen, dom hade tydligen rivit staketet lite lätt häromdagen... i vilket fall som helst så longerade jag honom lite i grimman på ridbanan igår och han är helt ohalt, pigg och glad - skönt!
Sen så känns det att även om han säkert är fit for fight igen till nästa Söndag så kan det vara skönt att känna att man hinner träna ordentligt efter vurpan så man går in med bra självförtroende igen.. =)

Så hästskötare sökes till den 7 Juli!! =)

Sista arbetsdagen innan en veckas semester nu, sätt fart på prinskorvarna Angelica!


Köping förra året, 4:a i 125 =)

Kommentera här: