Vi är på gång

Hej hopp!
 
Planerna går inte riktigt som planerat med den där nedrans skoningen. Hovslagaren som kunde komma ut kunde helt plötsligt bara ta Hallon (hon har skott honom förut) och eftersom han ska iväg på läger på måndag så kändes det lite viktigare än att Nenne skulle få skor. Så istället ringde jag och störde min egna hovslagare på semestern och om hans rygg kändes ok (en till med ryggskott...) så kunde han komma på söndag, hoppas!! I tisdags kväll så drog jag ju av Nenne hans framskor också, dom skramlade så illa och jag vågade inte riskera att han trampar av sig en och trasar sönder hoven ännu mer.. så nu är han barfota.. tur att han inte är så ömfotad iallafall! Bara hålla tummarna för att hovarna inte trasar sönder för mycket, det där har vi ju varit med om förut..
 
Eftersom våran ridbana är typ den bästa så kan jag hålla igång Nenne lite lätt ändå, han ska ju ändå bara sättas igång lite lugnt i veckan. Så i tisdags skrittade jag lite på honom och igår longerade jag honom några varv och sen satt jag upp och jobbade väldigt basic, rida på kvartslinjen och öva på att rida rakt fram (rakriktningen) och massa skritt - halt - skritt - trav...ja ni fattar.. Han ska lyda på en gång utan massa fördröjning!
 
Igår var jag och Sara även till Upplands-Väsby och gick i deras hästbuktiker. Först Sthlms ridsport sen Hööks och sist Horze. Det var mycket rea och jag kan lova att vi båda höll i massa saker men det slutade iallafall med at vi organiserade upp oss och jag kom bara hem med ett par mountain horse ridbyxor som det var halva priset på, perfekt att ha hemma!
Det jag dock åkte dit för att handla kom jag inte hem med, ett par tyglar..
Det jag måste inhandla nu, innan Kvalitén är ett par nya vita ridbyxor och ett nytt snyggt tävlings schabrak och tyglar då förstås, men dom skulle jag helst ha behövt för en månad sen, hihi.. =)
 
Hittade dessa snygga Schockemöhle schabrak på Cheval ridsport, tycker egentligen det beige aktiga är snyggast men tror ni att det blir för fjantigt med det rosa kantbanden på Nenne och Robban? Dom är ju faktiskt killar... Det vita är ju också snyggt! Någon åsikt, please help!
 
 

Kommentera här: