Semester!!

Hej hopp!!
 
Är det bara jag eller är inte det nya blogg.se väldigt segt emellanåt..?? Och att jag fortfarande inte kan ladda upp bilder från telefonen gör mig galen!!
 
Men inget kan stoppa mig nu för nu har jag semester och tänker försöka sitta vid datorn så lite som möjligt eftersom jag sitter och knappar framför skärmen hela dagarna annars.
Så fort man inte rider när tex Nenne vart skadad eller, som nu, vilar så får jag så sjukt ont i axlarna och nacken... man kanske borde börja med någon annan typ av motion också, men jag har svårt att hitta motivationen till det ska jag ärligt erkänna! Lite tid (och pengar) till att rida fler hästar varje dag skulle vara det bästa alternativet... =p
 
Igår skrittade jag en till sväng på Colleman, han är riktigt rolig den hästen och ju mer man håller på med honom ju mer gillar man honom! Igår när vi kom ner på ridbanan tog det bara cirka 5 minuter innan han äntligen spottat ut tyglarna ur mun och jag snabbt som ögat kunde samla upp dem och svinga mig upp. Väl uppe har han varit from som ett lamm... jag vet inte om man ska skratta eller gråta men eftersom jag inte är den gråtande typen så får man väl skratta, hihi!
 
Idag har jag varit ner en sväng till ridklubben och hjälp Meja som ridit sin första dressyrtävling. Det finns lite att fila på men överlag tyckte jag han hon skötte sig utmärkt! Smart kunde faktiskt ha bjudit på att kanske kunna fatta galopp när Meja red som en iller för att få upp honom i galopp. Men så är dom visst ibland, dessa ponnysar! =)
 
Nu ska jag bege mig iväg och inhandla lite proviant sen får vi se vart dagen bär iväg!
 
Ha det bra allesammans!
 
 
 

Kommentera här: