En liten film

Hej hej!
 
Här kommer den utlovade filmen på Constanzia. Hon är lite het på gröten så jag får hålla i rätt rejält på första hjälphindret så hon ska få så bra språng på oxern som möjligt, inte snubbla in - snubbla ut, hihi..!
Sista språnget tycker jag blev riktigt bra, hon har verkligen utvecklats lilla (stora har hon ju visst blivit..) Constanzia - den fula ankungen verkar bli en svan till slut! =)
  
 
 
 
 
Igår red jag Nenne en snabbis på ridbanan, han var superfin. Det märks som sagt att han börjar bli lite till åren när man inte hinner rida så länge, han hinner precis bli lagom uppvärmd efter ca 20 minuter när det är dags att sluta... Men han var överlag superfin, höger galoppen hade vi behövt trimma lite mer på där han gärna blir lite stark ibland.. =)
 
Efter det var jag med upp till Åsas stall och så red vi ut en runda. Jag fick äran att rida lilla Lucy, hon skötte sig kanon! Synd att hon är så himla liten för hon kommer bli fin den där lilla! Men om det inte var önsketänkande från min sida så hade hon vuxit på sig lite..!
Himla trevligt var det iallafall att komma ut i skogen och snacka lite skit med Åsa!
 
Nu är sista budet att hovslagaren kommer klockan 10 till Nenneman, så håll tummar och tår för att det blir skor idag!!
 
 

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

Det var riktigt trevligt med lite sällis! Du får komma med igen :) I morrn blir det hoppning kl 17.30. Ska bli skoj även om jag känner att vi är lite otränade =/
Kram

Kommentera här: