En funktionärsdag

Halloj!
 
Idag har jag varit funktionär hela dagen nere på klubben när det varit lokal ponnyhoppning.
Det hela har flutit på väldigt bra nere på banan där jag har tillbringat all tid och de flesta barnen har faktiskt ridit över förväntan, fint och prydligt! Med undantag för sista klassen där alla av någon anledning red som skållade råttor, knappt så man vågade titta på vissa ritter..tur att det inte var så många starter i klassen, hihi!
 
Man blir ju bara lite, pyttelite, ridsugen när man är på tävling....men en vecka till och sen är vi igång igen!
Jag har redan anmält mig till första tävlingen efter vilan, det blir i Hallsta v 33. Har bara anmält mig till en 120 för att det ska bli en bra och kravlös start efter kraschen senast. Känns det jättebra så har dem 130 där också som man kan efteranmäla till.. =)
 
Sen blir det fulle rulle med tävlingar igen! Helgen efter Hallsta blir det Strömsholm med minst en häst, Robert, som ska visas på kvaliten och helgen efter det är det tävlingar i Märsta och sen rullar det på med massa tävlingar och annat kul. Ingen rast ingen ro, men det är kul när det händer massa saker! Hoppas att Nenne kommer att vara lika fräsch och fin i höst!
 
 
Nu ska jag nog bara lata mig i soffan och titta på ngn bra film!
 
Ha det!!
 
 
 

Kommentera här: