Äntligen!!

Halloj!
 
I Lördags fixade jag den sista målningen och de sista lilla fixet i stallet och igår kom hästarna äntligen hem! Dom verkar dock ha anpassat sig väldigt bra där ute, så jag tror att vi var mer glada än dem när vi var ut och hämtade dem. Constanzia försökte tappert att få stanna kvar, men icke... hihi!
Förutom att hovarna ser lite risiga ut så ser Nenne ut att vara i bra skick, eller snarare det kommer nog inte ta så lång tid att få tillbaka honom till där han var innan - får vi hoppas!
 
Innan de var vi och hämtade hem 95 balar hö, färska direkt från åkern (hoppas att dem inte hinner mögla innan vi använt upp dem..) och senare på eftermiddagen var vi och säkrade hösilage för hela vintern, eller nja så gott som - det är bara den där lilla detaljen som priset som vi måste få reda på.. =)
Imorgon kommer hovslagaren och fixar deras risiga fötter och sen är vi fit for fight igen, ska bli så himla roligt!!
 
För tillfället så har jag tagit en paus i semesterfirande och har gått in på jobbet för att göra några löner, nu väntar jag bara på att få den sista och få godkännande på en annan innan jag kan dra igång semestern igen.
 
 
 
 

Kommentera här: