I valet och kvalet

Godmorgon!

För tillfället känner jag mig lite bitter och i valet och kvalet om jag ska åka imorgon.

 Har kollat på vädret och det ska bli snöslask i stort sett hela dagen som det ser ut nu, precis som det var i Onsdags och vi vet ju hur det var att köra med transporten då. Att köra sammanlagt 4 timmar på samma väglag känns inte direkt lockande...
Dessutom är det lite knapert med klöver denna månad och det skulle i stort sett innebära att jag måste använda mina sista slantar till denna lilla resa, känns inte heller så lockande.. 
Sist men inte minst så känns Nenne fortfarande trött i ryggen, han skulle säkert klara av tävlingsdagen med bravur utan att fara illa av det men min magkänsla säger att han skulle behöva ta det lugnt över helgen.

MEN jag har ju längtat till denna dagen och jag vet att det kommer vara sjukt kul när jag väl kommer dit och det brukar överväga allt negativt!!!

Okej jag medger att jag är lite väl bitter för tillfället och mitt största problem är om det ska vara snöslask hela dagen, då vill jag verkligen inte köra. Allt annat lixom bara lagras på när man börjar tänkte lite logiskt (och det ska man ju akta sig för, hihi) =)

Denna tävling skulle ju mest vara en check och låta honom komma ut på en tävling innan det är dags att rida Div. 1, men jag tror att han är ganska väl förbered ändå + att det finns en tävling i Botkyrka som jag skulle kunna anmäla mig till...

Får bli att tänka lite under dagen!

Kram =)

Kommentera här: