Bra ridpass

Halloj!
Skriver på "paddan" idag så det kan se lite konstigt ut...väldigt bra att surfa på men himla jobbig att skriva på om man frågar mig!
Idag åkte jag ner till ridhuset och red tillsammans med Sara och Florie. Alltid trevligt med sällskap!
Jag hade svårt till en början med att få honom jämn fram till bettet, samma problem som vanligt den senaste tiden alltså... Jag har ju inte riktigt känt om det är "frammen eller baken" som ska korrigeras och hur jag än gjort så har jag inte kommit åt honom... Då är det tur att man har en dressyrnisse i stallet som man kan fråga!
Resterande av passet så fokuserade jag på bogarna och det är höger bog som han är fruktansvärt stel i, efter att ha jobbat mycket med att ta igenom det så blev han riktigt fin!
Så himla skönt att äntligen få igenom problemet, tror att han fått tagit det lugnt denna vecka gjort sitt också så att musklerna fått vila ordentligt. Han har blivit riktigt fin i kroppen nu med ännu mer överlinje och nacke, måste ta en bild någon dag och visa =)
Nu ska jag snart ner till ridhuset igen och kolla när Åsa tränar!
Kram

Kommentera här: