Sool!!

Prisa vädergudarna solen är här! Och jag är inte alls sugen på att sitta inne o jobba...så himla lugnt här också så man får spader ;-)

Igår red jag både Florie o Nenne på banan. Den är verkligen inte något att hurra för för tillfället. Blev två pass med fokus på övergångar. Florie fick även träna på att ställas utåt på voltspår. Inte så poppis till en början men det blev bra sen. försöker hela tiden sätta lite mer press på henne och försöker vara väldigt noggrann med övergångarna mm, hon är ju trots allt dressyrhäst och även om hoppisarna ska kunna lika så är man ju inte fullt lika nogrann där alla gånger, skritta rent mellan övergångar o liknande hur kul är det egentligen...? ;-)
Nenne var jag ännu lite hårdare på att han verkligen ska vara framme för skänkeln. Nu i vår lugna period här har jag försökt lägga om min ridning lite på honom, känns bra nu...vi får se om det håller i längden! Han gjorde iallafall ruskigt fina galoppfattningar mot slutet :-)

Den 2/1 kommer Micke och skor om Nenne och sen tänkte jag att vi ska köra igång ordentligt igen. Hoppas bara att vädergudarna är med mig då också...nu kommer vi ju faktiskt ut med transporterna igen!!



Kommentera här: