Värsta dressyrhästen!

Efter att Nenne har varit lite stel och seg i två dagar så tänkte jag att jag skulle trimma lite på banan. Utan större förhoppningar värmde jag upp honom på lina för att sen hoppa upp och rida lite...
Herregud vad fin han var idag! Inte helt liksidig till en början med han kändes riktigt motiverad och att han tyckte att det var kul att arbeta efter två dagar i skogen!
 
Det är så himla kul att leka lite och testa gränser när dem känns sådär, jag gjorde några "arbetspiruetter" som han jobbade på fint med och roligaste är nog att han faktiskt har ett väldigt stort travregister, rida på fram och ta tillbaka. Testa till och med att trampa honom lite och han har nog aldrig gjort det så himla bra! Så himla kul! Undrar hur länge man ska få vara bortskämd med att ens gammelhäst är såhär fin?
 
Sen passade jag på att frisera honom lite och pyssla lite extra, nu ser han inte lika mycket ut som en vildhäst längre.. =)
 
 

Kommentera här: