Sjukstuga

Hej hopp!
 
En annan har lite sjukstuga här hemma, en sådär konstig förkylning där jag inte känner mig direkt dålig när jag bara sitter men så fort jag gör något blir livet lite jobbigare... Imorgon blir det nog jobb igen, så himla tråkigt hemma..:) 
 
Eftersom det är tävling i helgen så vill jag ju inte att Nenne ska vila helt. Igår blev det därför en skogstur tillsammans med Sars och Florie. Väl igenom halva rundan när vi sitter där och pratar så kollar jag upp och tror att jag ser en häst, kollar igen och det är ju en älg bara några meter framför oss (ni minns väl förra hösten när jag och Nenne blev jagade/förföljda av en fjolårskalv...) - jag fick lite halvt panik och skriker rätt ut (hihi jaa jag är lite rädd för älgar nu), vänder Nenne rätt om och börjar gå därifrån och tror ni inte älgkraken går efter...Nedrans älgar, håll er för er själva!! Jag vågar inte titta bakåt men efter bara en liten bit så konstaterar Sara att älgen sackat efter, jag var dock livrädd hela vägen hem! Till råga på allt så hade det hunnit bli ganska mörkt på hemvägen...nej detta var nog sista gången jag rider ut kvällstid! Hur många älgar kan det finnas i den lilla skogen?!?
 
Idag måste jag nog låta Nenne hoppa lite, han har ju inte gjort det sen Hallstavik. Tänkte försöka snickra ihop ett lång vatten, för det har dem ju tydligen i Märsta nu för tiden... :)
 
Nej då är det väl bara att återgå till soffliggandet, så kanske man blir  helt kry till helgen om man har tur!
 
 
 

Kommentera här: