Mera hoppning

Godmorgon!
 
Igår blev det som sagt ännu mera hoppning. Tanken var att ställa upp ett räcke, 17,5 meter till oxer, 17,5 meter till räcke men jag insåg att banan inte var tillräckligt stor så det fick bli 15 meter till andra räcket istället.. =)
Oxern i mitten gjorde jag paralell och ganska bred redan från början för att Nenne skulle få öva på att öppna upp lite bak. Hans sämsta egenskap är att han ibland kniper i bak istället för att öppna upp, det har blivit mycket bättre sen han har lärt sig att slappna av men öva lite extra kan inte vara helt fel... =)
 
Överlag så skötte han sig jättebra, ryttaren gjorde några få missat men skötte sig ganska bra hon med. Avslutade med att höja upp oxern till runt 120 - 130 (måste nog skaffa en mätpinne..) för att få upp lite höjd, han gjorde det kanon!
Jag måste säga att eftersom jag varit inne hela dagen så missbedömde jag värmen lite, det är ju inte så jättevarmt tänkte jag men sen kom solen fram igen...ganska varmt! Nenne (och jag) blir rätt tagen av värmen och stackarn var helt genomvarm när vi var klara - tur att vi har spolspilta så vi kunde svalka oss lite! Likaväl som det är bra att träna i regn så måste man ju tyvärr ut i jättevärmen ibland.. =)
 
 
Idag tar vi en tur i skogen igen eller kanske longerar lite, den som lever får se!

Kommentera här: