Men nej!

Läste precis ett mejl om att det inte kommer bli några regelbundna John träningar i höst...så himla tråkigt!!
Man kan ju alltid åka dit men ibland är det ganska skönt att bara åka en kväll och träna - inget dags projekt lixom.. varannan vecka har dessutom varit väldigt lagom för mig och Nenne!
Som sagt jätte tråkigt men det blir nog bra ändå - det löser sig sa han som sket i vasken ;)
 
På tal om träning skulle jag väldigt gärna vilja vara med på Arnold träningen den 14:e som är på gräs, men sist när hovslagaren var ut så hade han bara skor utan broddhål.. Eftersom jag var lite desperat att han skulle bli skodd så var det bara att acceptera läget. Att det alltid ska vara något när han ska komma hit och ha träning..
 
Annars så rullar det på fint! Igår tänkte jag rida ut en sväng, men redan innan vi hade kommit in till skogspartiet så höll vi på att bli uppätna av knott och mygg, så vi vände och red lite på ridbanan istället...
Det mest oseriösa passet genom tiderna, han kändes lite trött och loj så jag tänkte att jag skulle "busa upp" honom lite men det gick sådär. Nenne är inte direkt den som busar..släpper man honom lös i ridhuset så går han efter en eller stannar på mitten - varför röja runt lixom? Är han riktigt glad så ruskar han lite på huvudet, hihi! I hagen därimot kan man röja med polarna!
Efter en liten stund travade jag iallafall några varv och gick in och strechade gammelman lite.. =)
 
Idag hoppas jag på att knott och mygg är borta så vi kan rida ut och busa!
 
 
Bye bye!
 
 
 

Kommentarer:

1 Charlotte:

skriven

Jaa, tråkigt när det var så nära och bra! Ahaa, haha å vilket oflyt du har med den där skoningen... Just nu är jag anmäld till sala på lördagen och aspvik på söndagen, väder och vind får nog avgöra lite eller så blir det ett eget ihopsatt meeting a la Stenströms;)

Kommentera här: