Kvalitén

Godmorgon!
 
Skrivandet här går lite trögt för tillfället, men håll tillgodo, snart är jag kasnke inne i ett bra flow igen..!!
 
I Lördags var det då kvalite´n, en mycket trevlig dag med solsken och ett bra crew som fick allt att flyta på bra! Enligt omgivningen kanske vi verkade lite förvirrade men vi höll tiderna utan problem.. =)
 
Finaste Robert var då först ut på morgonen. Han skötte sig utmärkt i dressyren och kvalade lätt till finalen, så Flyinge here we come!!
I hoppningen var han lite trött/spänd (något vi hade räknat med eftersom det var i dressyren han skulle ge allt), jag tyckte dock att han hoppade mycket bättre än vad han brukar göra hemma när han är trött och skötte sig utmärkt. Han blir lite spänd över ryggen och kniper ihop hela rumpan.. Lite svår att få fram men hoppade allt utan problem, ett ynka litet stopp på sista hindret som han tyckte var konstigt.. Men hoppade det så snällt på andra försöket. 5-5 fick han, lite lågt tyckte vi, åtminstone på temperament betyget..
 
Rico var också han lite trött. Det visade han genom att tok stanna redan när vi skulle "skutta fram" och tokstanna och kastade sig så att hela domarkåren fick  fly fältet... Efter att jag varit på honom lite så hoppade han. Även han fick betyget 5-5 (jättekonstigt eftersom Robban som hoppade villigt också fick en femma på temperamentet??).
 
Sist ut var då lilla Constanzia, hon har ju egentligen aldrig varit utanför Rimbo och hon skötte sig som en liten prinsessa! Hon fick superfina poäng på dressyren med en 8:a på typen och fina ord! Vi hade i förväg sagt att om hon fick 6 rakt igenom skulle det vara bra...närmaste inblandade, inklusive mig själv, fick en liten tår i ögat. Den fula ankungen har faktiskt blivit en svan!
I hoppningen kände man att hon inte riktigt fattade vad jag ville, hon lixom bjöd på hindrena utifrån men tyckte att det var väldigt konstigt att vi skulle hoppa...efter lite tragglande tog vi oss igenom den godkända delen med 5-5, men även där med ord om att hon var utvecklingsbar. Hon har ju faktiskt aldrig hoppat andra hinder än dem på Kundby så jag tyckte att hon var väldigt duktig, inga dumheter - hon förstog bara inte riktigt.. =)
 
Jag är själv nöjd med min insats när jag fick ikryssat "väl gynnat" på visningen på både Robban och Constanzia, då känner man iallafall att man gjord vad man kunnat!  =)
 
Kul att vara tillbaka på Strömsholm också!
 
Några små bilder kommer inom kort!!
 
 
 

Kommentera här: