Dödsångest och lyckorus..

Efter lite sista minuten ändringar så blev det tävling i Hallstavik istället för Aspvik. Trodde ju att Hallsta skulle ställa in men icke, så då var det ju både närmare och roligare att åka dit =)
 
I 120 var Nenne sådär dum som han kan bli ibland, bara går in i sin bubbla och tänker på annat...det resulterade i att jag blir lite dragande i hopp om att kunna samla ihop honom och ett stopp på hinder nummer två. Efter det blev jag lite arg på honom, red på framåt, och han hoppade resten av banan felfritt. Allt blev lite forcerat men jag koncentrerade mig bara på att få honom runt banan, Jag var grymt besviken efteråt...
 
Bestämde mig för att anmäla honom till 130 och göra det till en riktig skolrunda och bara tänka ett hinder i taget.., inte bromsa honom även om han bli spänd och dum utan rätta allting framåt. När jag red fram honom så galopperade jag på mycket framåt och renodla skänkel hjälperna lite så att han skulle lyssna ordentligt!
 
Sen var det då dags att gå banan, det var många fler knepiga svängar än jag förväntat mig och dessutom hade dem byggt en tre-kombination som jag (av någon anledning) absolut inte förväntat mig. Jag höll på att svimma och fick en hel del dödsångest när jag gick banan (blir det Nangiala eller helvetet??)...tur att jag var första start och hade ridit fram ordentligt innan för benen var sen som spaghetti..!
 
Eftersom det var kort om tid så koncentrerade jag mig på att planera hur jag skulle rida grundomgången, omhoppningen fick bli en bonus.. Det resulterade i en ganska bra felfri grund och ett riv och en volt i omhoppningen.. kom på sent att det var en kort sväng till hindret jag rev, blev en kass väg och fel galopp (han vägrar ju byta ibland..) in till trippelbarren och istället för att lägga en volt där så red jag på och fick lägga volt till nästa hinder som kom var en stor oxer som kom kort efter trippeln.. Alltid lätt att vara efterklok men musten gick som ur mig i omhoppningen och allt jag tänkte på var rid fram fram fram..! =)
Nenne var sådär klockren som han ska vara och var med på noterna och sökte efter alla hinder han kunde tänka sig att vi skulle hoppa, fina hästen!
Så himla skönt att jag kunde vända den där dåliga känslan och göra en bra runda sen!!
Som grädde på moset så kom vi tvåa med våra 11 fel, väldigt få starter och ingen felfri - vinnaren tror jag hade 9 fel.. =)
  
 
Här är filmen,känsliga tittare blundar in til trippeln...!
 
 
 

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

Jag tycker ni var dagens vinnare! Att ladda om och prestera som du gjorde trots "dödsångest" är helt otroligt bra. Tack för en super rolig dag!! /Crewet

2 Angelica:

skriven

Tusen tack till världens bästa crew, nu kommer ni aldrig undan igen..!! =)

3 Åsa:

skriven

Grymt bra ridet! Lite dödsångest är visst nåt att sträva eftr :)
Jag säger som Haking brukar säga: Idag är en bra att dö på!
Men det där med bästa crew... Nu blir jag lite besviken.... ;-)

Kommentera här: