Planering

Halloj!

Jag förstår inte riktigt vad som händer, känner mig trött trots mycket vilande och sovande. Någon slags förkylning på G kanske, hoppas den försvinner fort. Det här har jag inte riktigt tid med!

Efter våran oväntade seger i Lördags så står vi nu inför ganska mycket planerande. Vi hade ju inte direkt räknat med final!! Men kul ska det bli, vi måste bara få de sista bitarna att falla på plats!
För min del blir det nog ingen förklass för Nenne, han har ju gått där förut utan problem + att vi ska ju på tre dagars meeting helgen efter så jag får försöka spara på honom och kick some as ändå! =)
 (Jag kan fortfarande inte förstå hur fin min lilla häst var, han har nog aldrig varit på avslappnad och ridbar inne på banan förut).
Jaja nog om det för stunden...

I Söndags fick Nenneman vila. Hade tänkt att skritta ut på honom en sväng i skogen men förstog ganska snabbt att det inte skulle gå utan varken snösulor eller broddar efter lördagens snöfall. Så han fick njuta i solen i hagen istället!

Igår blev det ett lättare lösgörande pass på ridbanan. Nenne var sjukt seg i kroppen, konstigt tyckte jag från början eftersom jag bara red en klass i Lördags vilket han ska klara utan problem. Sen kom jag på att eftersom jag inte hade någon hästskötare så fick han infinna sig i att stå på transporten och vänta dagen igenom, vilket resulterade i en hel del hoppande och stampande..det tar på krafterna det också, han ganska varm när jag lastade ut honom innan klassen började..!
Det blev fokus på många övergångar och tempoväxlingar för att få igång bakkärran samt många serpentiner, skänkelvikningar och diverse lösgörande övningar för att få honom mjuk igen.
Till slut, efter ca 30-40 minuter, lossnade det litegrann och jag nöjde mig för dagen, man vet ju själv hur det är att träna när man är stel och trött... =)
Idag blir det en skogstur!


Nenne i Västerås förra våren, här går alltså finalen =)





Kommentera här: