Efter regn kommer...

Solsken kan man ju hoppas... Men snart börjar jag tvivla!

Igår trotsade jag och Nenne stormen och regnet som var och red en stund på ridbanan, det finns inga dåliga väder(...) är något man försöker intala sig ungefär 3 ggr/sekund.. =p
Att det är bra träning inför tävling är också ett argument man försöker ha i bakhuvudet för att åtminstone överleva 30 minuter ute på ridbanan!
För att göra det hela lite roligare så la jag ut en bom på ridbanan som vi koncentrerade oss på, galoppera över med rak anridning, på volt och med kort sväng. Han kändes fin trots att han rullade ihop sig lite för vind och blåst, men vem gjorde inte det.. =/
Vi överlevde i ungefär 30 minuter innan vi var dyblöta trots regnkläder, då gav jag upp och gick in =)

Idag är det hoppträning igen - ska bli himla kul att se vad som hänt sen senast. Jag tycker att jag legat i och varit ganska flitig den senaste tiden så jag hoppas, för mitt egos skull, att det går bra! =D

Ha en bra dag!

Kommentera här: