Div 1 omg 2

Hej hopp i den strålande solen!
Trött Angelica som skriver idag, har inte gjort en knop mer än nödvändigt kan jag säga...
Igår var det ju tävlingsdags för mig och Nenne, andra omgången av div 1 och innan dess förklass på 120. Dessvärre vaknade jag upp till ett väldigt snöigt Rimbo. I halvt panik inser jag att jag måste ragga upp en annan bil kl åtta på morgonen eftersom våran bara har sommardäck... Efter att ha ringt och väckt svärföräldrarna och fått låna deras Subaru så inser jag att det ändå är ganska dåligt väglag att ge sig ut på... Efter många telefonsamtal och sms med de andra lagmedlemmarna så bestämmer vi oss för att åka, Sara hade ju dessutom också redan åkt och stått i någon slags kaosartad kö på motorvägen i några timmar. Jag bangade lite lätt och väntade yttligare någon timme så att jag var säker på att vägarna var någorlunda uppröjda. Jag fick chansa på att komma med i förklassen, hellre komma dit hel än inte alls... Tyvärr missade jag min start med inte alls lång marginal. Himla synd med tanke på att jag verkligen laddat till den klassen, Nenne har ju känts så himla fin den senaste tiden.
Men det tog vi ju igen till lagklassen istället och som de flesta säkert redan vet så VANN VÅRAT LAG, ALLA TRE RYTTARE RED DUBBELNOLLA! Hur himla bra som helst !!! Extra kul eftersom vårat lag som sagt bara hade tre ryttare och vi inte låg så bra till från början, men nu får vi alltså åka till Västerås om två helger och rida final, eller ja semifinal blir det väll första dagen :)
Nenne skötte sig verkligen exemplariskt och var inte alls sådär spänd och svårpåverkad som han kan bli på tävling, så himla roligt! Synd bara att jag inte hade med mig någon hästskötare som kunde filma hela spektaklet...bilder kommer inom kort iallafall :)
Nu blir det snart middag och lite mera slapp på soffan!

Kommentarer:

1 Veronica:

skriven

En får ta och gratulera!:)

Kommentera här: