Nöjd men missnöjd

Hej hopp!!

Efter att ha tänkt igenom helgens synder så är jag fortfarande nöjd - men ändå missnöjd.
Nenne gjorde en strålande insats med tanke på den minimala träningen vi gjort den senaste tiden (och man får inte glömma att han är en häst som behöver mycket träning för att hålla "huvudet" i schack)!
Min insats och förberedelse hade kanske därimot kunnat varit bättre, jag måste ju verkligen anstränga mig för att fokusera och när man även ska försöka vara funktionär så splittras lätt tankarna lite...Men det är bra träning och det är ju bara att bryta ihop och komma igen som jag så fint brukar säga! 

Baken min är med och inte lika stel som jag trodde att den skulle vara faktiskt, skönt!!
Igår kändes det mest som att jag hade fruktansvärd träningsvärk i högra skinkan och idag är det mer svanskotan som gör sig påmind när jag går. Så jag får helt enkelt strunta i att gå så mycket.. Annars fungerar kroppsdelarna fint!

Gårdagen bjöd på en lite uteritt i skogen. Både jag och Nenne var lite stela efter söndagens bravader så jag tyckte att det skulle vara skönt att strosa ute i skogen. Inga älgar stötte vi på heller...men därimot verkar det som att vårat vän rådjuret har fått ett kid! När man är i Kundby skogarna så är det som att vara på zoo, hihi.. =)

Veckan preliminära plan ser ut som följer;
Tisdag - Vila
Onsdag - Trimma på banan
Torsdag - Kiropraktorn Svante , ev lite longering innan om det hinns med.
Fredag - Kanske lite tömkörning efter Svante besöket, annars blir det skritt barbacka
Lördag o Söndag får vara lite öppet men en dag ut och en dag hoppa är tanken.


Inte direkt Kundby skogen...men i Norrlandsskogen lär det finnas aningen mer djur. Tur att jag slipper rida där.. =/

Kram!



Kommentera här: