Jag blir galen!

Nennes hosta har ju varit mycket bättre de sensaste dagarna och som jag skrev red jag ju ett lite hårdare pass häromdagen och det fungerade fint.
Nu har jag ridit tre lättare pass efter det och idag hostade han 3 ggr när jag och Sara är ute på en skritt o trav tur i skogen, dvs ingen ansträngning alls för honom..? Jag vet inte om det är jag som är otålig eller om det verkligen ska ta såhär lång tid? Nu äter han iaf bara av det nya höet som jag fortfarande vattnar alla mål utom lunchen. På måndag tänkte jag ringa veterinären för att kolla att jag gör rätt och kanske om det finns något man kan ge för att hjälpa till att bli av med hostan...Han har ingen temp och är hur pigg som helst så det känns ju som att det är bra att rida lite lätt , men det är svårt att veta vad som är lagom..jag vill ju inte att det ska bli värre!
Det är himla irriterande att det inte vill ge med sig - särskilt när han känns hur fin som helst att rida för tillfället , jag är så himla tränings och tävlingssugen nu!

Imorgon är tanken att jag kanske ska åka med Sara som ska visa sina fyråringar i Enköping, alltid kul att se lite fina hästar. Vi får dessutom hålla tummar och tår för att Sara kvalar både Boris och Florie till Flyinge, det skulle ju vara så roligt eftersom det är fina hästar båda två! Bägge hästarna kan ni se på Saras hemsida i länken till höger (som vanligt).

Nu tänkte jag åka och tröstäta gosaker hemma hos Åsa som fyller år, hipp hurra för henne!!!


Min fina häst måste bli bra snart!

Kram

Kommentera här: