Höstrusk

Ja jäklar vilket höstrusk det är ute nu..men än så länge är det i alla fall hyffsat ljust på kvällarna och det är jag himla glad för! Det lilla extra ljuset gör väldigt mycket när man står i ett stall utan ridhus, men vi har i alla fall en väl upplyst ridbana!

Igår tog jag mig i kragen och red en stund i rusket på ridbanan. När det är sånt här blåsigt väder brukar jag alltid sänka förväntningarna lite eftersom hästar och blåst/storm inte alltid är den bästa kombinationen...
Nenne skötte sig faktiskt över förväntan och var riktigt fin. Det var först när det började bli lite jobbigt som spökena började visa sig, hehe! 
Även igår hade jag ställt upp en kavalettibock , nu på voltspåret. Jag hade svårt att hitta ett lagom, antingen blev det för fint och "dressyrigt" eller lite för laddat... det blir lätt så när vi kommer in i ett sånt här stim när han känns så fantastiskt fin hela tiden. Det känns som att viljan finns men inte orken.. en annan måste ju också hinna vänja sig med sina "nya" häst som dyker upp lite nu och då.. Ett fantastikst angenämnt problem! Jag måste ta tag i att ringa A och fråga om jag kan få komma och träna lite snart också, det behövs verkligen!

Idag kommer hovslagaren och sen har jag inte riktigt bestämt vad va ska göra idag... Om det blir en tur i skogen eller lite hoppning på schemat. Om jag hinner innan mörkret så blir det nog en tur ut och hoppning på fredag. Imorgon blir det en Ina dag för vi ska ha vin kväll på jobbet.. =)

Ha en bra dag!

Kommentera här: