Hemska tanke

Måste först och främst skänka en tanke till Veronica och Teddy, hoppas att dem reder ut situationen och att Teddy klarar sig!! Ni som inte sett vad som hänt kan gå in och kolla på hennes blogg, länk till höger.

Detta bevisar än en gång hur viktigt det är att kolla upp sin försäkring att den verkligen täcker allt.. jag blev själv så skakis så jag var tvungen att ringa till Agria och kolla att allt verkligen ingår i Nennes veterinärvårdsförsäkring, det gjorde det tack och lov men man kan kanske inte förvänta sig annat när man har försäkrat honom upp över öronen.. Hemska tanke att stå där och ha en för låg försäkring - det önskar jag inte ens min värsta fiende!

Gårdagens ridass blev som planerat ett lösgörande pass på banan. Jag har ju den senste tiden försökt att rätta honom ganska mycket framåt för att få honom att ta i med bakbenen och jobba igenom med ryggen.
Igår kände jag att det var dags att försöka samla energin lite uppåt istället och få honom lite mer lösgjord på det sättet - fortfarande lång och låg.
Till en början var han lite okoncentrerad och spänd så jag skrittade ett bra tag för att få honom att fokusera på mig, när jag kände att han var koncentrerad så började jag trava i en "minitrav" där jag var noga med att han väntade lite i varje steg och inte sprang ifrån mig. Det tog ett bra tag innan han var med på noterna men när han lossnade så blev han superfin! Då kunde jag även börja växla mellan en större och en mindre trav.
Jag hann inte riktigt jobba igenom galoppen så mycket som jag skulle vilja då tiden rann iväg.. Men jag känner att även den är på G. Jag hittade en galopp som kanske inte är så användbar i hoppningen för tillfället men där jag känner att han verkligen börjar jobba igenom kroppen. Om jag bara fortsätter på den så tror (och hoppas) jag att det blir kanon. Den som lever får se!


Idag blir det Kiropraktor * 2. Först ska jag till min naprapat Angelica och sen ska Nenne till Svante. Jag tror att vi båda behöver knakas till lite..!

Ha en bra dag!

Kram

Kommentera här: