Hårdträning

Godmorgon!

Så nu var det tisdag igen...

Igår ringde jag och pratade med distriktaren och hon tyckte att om han inte hostar mer än han gör nu, dvs ev. bara ngn gång vid ridning så kunde jag rida på som vanligt. Om det inte släppt om någon vecka eller två så skulle jag höra av mig. Och så skulle jag fortsätta med att vattna höet osv.. Känns ju skönt att jag tänkt lite rätt iaf!

Så om hostan håller sig i schack i veckan så tänkte jag sikta på att hoppa i Rimbo på söndag. Dock så kanske jag drar ner det till en klass , vi får se hur formen känns!

Igår blev det iaf trimma på banan.
Jag hade ställt fram två kavalettibockar på långsidan med okänt avstånd mellan. Visade sig sen att 7 språng var ganska lagom.. Han kändes mjuk och fin, särskilt i traven som var helt fantastiskt - som värsta dressyrhästen! Tyvärr så tävlar man ju inte hoppning i trav så vi fick börja arbeta med galoppen istället, enligt Nenne var det mycket roligare - dvs mycket jobbigare för Angelica..Men efter ett tag så gav det sig också. Han blev lite trött...att hästar inte kan förstå någon gång att det inte blir fullt lika jobbigt om man inte försöker bråka och busa bort först den första kvarten. Men kan man anklaga dem egentligen för vem gör inte det..?!? hihi!

Dessutom tror jag att jag börjat sätta lite mer press på Nenne eftersom jag börjat med att ge mig själv ett litet man ack så användbart tips.. eftersom man (läs jag) lätt blir lite för snäll på min lilla pålle så har jag börjat tänka "hur skulle jag göra om det var en annans häst?" Genast blir allt lite klarare och han blir finare att rida när jag inte tillåter honom att lägga till olater!



Kram

Kommentera här: