Lagträning + uteritt

Hej hej!

Hade tänkt skriva en liten rad igår, men det blev på tok för sent när jag kom hem från träningen & stallet..!

Igår var det som sagt lagträning. Måste erkänna att jag var totalt otaggad efter att ha storstädat lägenheten i 6 (!!!) timmar.. Jag gjorde även tabben att inte äta middag innan jag åkte eftersom jag ätit en så sen lunch. Ingen bra start med andra ord.. =/
Men jag tyckte att jag och Nenne gjorde en bra insats på träningen ändå, jag fick bara påminna mig själv om att koncentrera mig ett antal ggr!
Det var egentligen inga konstigheter ünder träningen (skriver jag inte alltis så..?) - några linjer, en serie med 3 oxrar och 3 galoppsprång mellan varje  + lilla vattengraven. Hindrena höjdes dock ganska fort vilket jag inte är van vid längre, med Arnold får man ju nöta ett ganska bra tag innan man "förtjänat" att hoppa högre, hehe..! Men det är bra att träna på att det blir högre lite fortare också. Nenne gjorde allt med bravur, as always! Ann tyckte att jag skulle få fram näsan på honom lite mer och på det viset få en bättre galopp - och jag håller med, det är himla svårt att få ur honom ur hans bekvämlighetsgalopp som är lite bakom handen..och får man upp honom blir han ofta lite stark istället. Men det är bara att nöta på =)
Charlotte fick även ta en provtur om vi måste ta till plan B till lagtävlingen på lördag, hon fixade det bra! Men jag läste på hennes blogg tidigare idag att Bama var "tillfixad" nu så vi får hoppas på att han är frisk o kry till tävlingen!

Idag red jag ut med Åsa och Cornelia. Vi hade bestämt oss för att ta oss till banvallen som går mot Finsta. Det är inte jättelångt från vårat stall, men det betyder att vi måste rida en bit på stora vägen (där det är skymd sikt o de kör som dårar) eller tjuvrida över åkern. Vi valde vägen, dels vill man ju inte ha en utskällning och dels hade det ju tokregnat så att åkrarna inte är så roliga nu.. Hur som helst så var den banvallen väldigt bra och alla 3 hästar var väldigt pigga och glada! Nenne var jättepigg men fullt kontrollerbar, han börjar verkligen få upp konditionen nu, hur bra som helst!! Vi mötte även några väldiga glada och busiga kor eller ungtjurar eller vad det var - hur söta som helst =) Åsa kommer nog lägga upp en liten film på sin blogg..!


Imorgon blir det förhoppningsvis lite Ina ridning för jag ska iväg o hoppa med Joelle =)

Ha det bra!

Kram!

Kommentarer:

1 Charlotte:

skriven

tack igen för att jag fick testa Nenne igår! Red O'Bama idag och han kändes helfräsch tyckte jag... Men vi ska rida lite enkelt nu några dagar och sedan lite tuffare, så får vi se om han fortsätter vara fräsch då också :)

Kommentera här: